خانه / مقالات / نکات با ارزش و کلیدی در طراحی لوگو

نکات با ارزش و کلیدی در طراحی لوگو

نکات با ارزش و کلیدی در طراحی لوگو

در این مطلب قصد داریم تا شما عزیزان را با اصول طراحی لوگو آشنا سازیم.همچنین در ادامه این مطلب به نکاتی ارزشمند و کلیدی راجع به طراحی لوگو خواهیم پرداخت.

در طراحی لوگوی مناسب بهتر هست نظر مشتریان را در نظـر گرفته و طرح خود را لز دید مشتریان مورد نظـر سنجی قرار دهید اما نبایستی در طراحی لوگو ایـن اجازه را به مشتری داد که دیکته نماید و هر آنچه که مشتری می گوید را حائز ارزش قرار ندهید و در واقع در طراحی لوگو بایستی انتظارات مشتری خود را مدیریت بکنید و با دقت به دو طرف به طراحی لوگو ی مناسب برند ویِژه خود بپردازید و پس به طراحی اولیه لوگو می پردازیم.در پارت اولیه  طراحی لوگو کلیات آن را طراحی می کنیم. طرح اولیه در طراحی لوگو اکثرا اوقات با استفاده از قلم و کاغذ است   بعد از طراحی لوگو روی کاغذ طرح مورد نظـر رادر رایانه ایجاد می کنیم  بایستی ایـن نکته را یاد آور شد که در طراحی لوگو در سیستم بایستی فونت مورد نظـر خود را با دقت زیادی انتخاب نمایید  و برای طراحی لوگو و برای انتخاب فونت آن دو راه وجود دارد یا ایـن که فرد فونت سفارشی ای برای خود ایجاد می نماید و یا یکـی از مسائل موجود را با کار خود تطبیق می دهد.

نکات طراحی لوگو

http://reza-graph.ir/

برای طراحی لوگو در پارت تطبیق فونت های موجود می توان گفت هیچ قانونی به شما اجبـار ی نمی نماید که مجبور باشید سبک حروف طراحی لوگو ی خود را به وجود بیاورید  و  شما همچنین می توانید برای طراحی لوگوی مربوط به خود یک سبک حروف موجود را انتخاب کـرده و مورد تطبیق برای طراحی لوگو خود قرار دهید. اما توصیه می شود برای طراحی لوگو از فونت های آسان تر استفاده نمایید  و از رنگ و لعاب دادن بیش از میزان به طرح خود بپرهیزید و طراحی لوگو خود را بسیار آسان و کلاسیک انجام دهید تا کیفیت کارتان به درجه بالاتری برسد. و طرح تایپی در طراحی لوگو را تا میزان ممکن با عنوان تجاری برند شرکت و یا شرکت تطبیق دهید در طراحی لوگو بایستی فاصله ها را در نظـر بگیرید  و به فاصله های اطراف طرح لوگو دقت کنید که سبب یکپارچگی لوگو است . ودر طراحی لوگو بایستی به ایـن نکته دقت کنید که لوگوی طراحی شده در چه اهمیت و شرایطی استفاده می شود و طراحی لوگو مطابق شرایط استفاده انجام گیرد.

طراحی لوگو , لوگو , آرم , نشانه , اصول طراحی لوگو , طراحی حروف لوگو , رنگ لوگو , سفارش لوگو , کاربرد های لوگو , طراحی لوگو , طرح لوگو

در طراحی لوگو دقت کنی که بیش از حد روی طرح کار نکید و طرح را شلوغ نکید طاحی لوگو بایستی بیانگر ویژگیها مهمتر برند مربوطه باشد. در طراحی لوگو از رنگهای مناسب استفاده نمایید و ایـن نکته را در نظـر بگیرید که ایـن طراحی لوگو چنانچه به صورت سیاه وسفید کار شود آیا حاوی همچنان اطلاعات سودمند ی را به مخاطب خود می رساند و یا خیر  و طراحی لوگو را در سایز های مفرق مورد برسی قرار دهید ببینی آیا در تمام سایزها خوانا است یا نه. طراحی لوگو را با در نظـر گرفتم تمام مسائل به برترین نحو انجام و با طراحی لو گویی زیبا و مناسب محبوبیت یک شرکت و یا برند را به شدت افزوده شدن دهید.

طراحی و تهیه  لوگو ی تجاری طراحی مرحله  به مرحله لوگو

در بخش اول اصول و نکات با ارزش در طراحی لوگو  ابتدا به اصول طراحی ؛ انتخاب رنگ و ساختار لوگو پرداختیم حال برای شروع کار  طراحی مراحل زیر را دنبال می کنیم.

۱. چند طرح متفاوت ایجاد بکنید

در اولین گام ممکن است شما ایده های متفاوتی برای لوگوی تجاری خود داشته باشید ؛  همه ی آن ایده ها را روی کاغذ بیاورید تا بتوانید مقایسه بکنید کدام یک از آنها کارآمد هست و کدام را بایستی حذف کرد.

  • حتی بد ترین طرح ها که حذفشان حتمی هست می توانند در ذهن شما جرقه ای ایجاد کنند تا ایده ای بهتر به فکر شما برسد و ممکن است بعضی از اجزای آن خوب به نظـر بیاید و در لوگوی ایده آل نهایی بتوان از آن اجزا استفاده کرد… پس بدترین ایده ها می توانند خوب باشند !
  • Image result for ‫نکات کلیدی در  طراحی لوگو‬‎

۲. ایده های خود را روی کاغذ طراحی بکنید .

Photoshop , Corel  و دیگـر وسائل های نرم افزاری کار طراحی را بسیار آسان می کنند و امکانات زیادی در اختیار ما می گذارند ولی کشیدن و طراحی کردن روی کاغذ می تواند شما را در خلق ایده های جدید و یا بهبود ایده های فعلی در طراحی کمک نماید .

  • بهتر هست مداد و از کاغذ سفید بدون پس زمینه (ساده) استفاده بکنید .
  • چیزی را پاک نکنید … تمام کاغذ ها و طرح هایی را که خوب ازآب در نیامده اند را نگه دارید ؛ آنها می توانند جرقه ی ایده هایی عالی و ارزشمند باشند.
  • بزرگترین شرکت های طراحی چندین و چند طرح روی کاغذ می کشند قبل از ایـن که موس رایانه را لمس کنند !

۳. از بقیه ین نظـر بخواهید .

ممکن است طرحی به نظـر شما عالی باشد و شدیدا تمایل به بهبود آن داشته باشید و کار را تمام شده بدانید اما ضروری هست تا از دیگـر ان در مورد آن نظـر بخواهید و بازخورد آن طرح در ذهن دیگـر ان را ارزیابی بکنید .

۴. از مخاطبین خود نظـر بخواهید.

طرح های خود را به کسانی که می توانند مخاطب شما باشند نشان دهید و نظـر بخواهید …

  • از آنها بپرسید چه بازخوردی ایـن طرح برای آنها ایجاد می نماید ؟ آیا ایـن طرح هیجان انگیز هست یا خسته کننده ؟ زشت یا جذاب ؟ عمومی یا ویِژه ؟ همین طور از آنها بپرسید چه تصور و پیامی را از آن دریافت می کنند ؟

۵. طرح لوگو ی شما مقیاس پذیر هست ؟

تمام ابعادی و موقعیت هایی که شما از لوگو استفاده خواهید کرد را در نظـر بگیرید ؛ “روزنامه ؛ بنر های تبلیغاتی ؛ امضای ایمیل ها ؛ وب سایت و …. آیا طرح شما مقیاس پذیر هست ؟ لوگوی شما بایستی در همه ی حد ها به خوبی پیغام شما را منتقل نماید .

  • چنانچه طرح شما حاوی خط های ریز و نازک باشد و جزیئات زیادی دربر گیرد فراموش نکنید که در حد های کوچک جزئیات خوب دیده نمی شـود .

 

ادامه مطلب…

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

مشاوره آنلاین روانشناسی چه مزیتی دارد؟

 مشاوره آنلاین روانشناسی چه مزیتی دارد؟ در این مطلب قصد داریم تا شما دوستان را …