خانه / مقالات / کلیدهای ایجاد رابطه اثر گذار در فروش

کلیدهای ایجاد رابطه اثر گذار در فروش

تمایز بین محصولات روزبه‌روز کمتر می‌شود، روابط می‌تواند به عنوان منبع اصلی جهت ایجاد مزیت رقابتی بیان شود. مردم حتی حاضرند جنس نامرغوب را از فروشنده دارای ارتباطات عالی خریداری کنند. ارتباطات بهتر بر وفاداری مشتریان و دوباره تکرار خرید می‌افزاید و این به معنای سود بیشتر است.
مشتریان در فکر خرید نو ترین محصولات نیستند، بلکه در پی یک مشاور قابل‌اعتمادند.
اعتماد

طراحی فروشگاه اینترنتی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی,طراحی فروشگاه اینترنتی,فروشگاه ساز,طراحی سایت فروشگاهی,فروش فروشگاه اینترنتی,خرید فروشگاه اینترنتی
اعتماد، علت کلیدی، در برقراری ارتباطات است و مانند چسب، مشتری فروشنده را به هم متصل می‌کند. فروش مدرن بر پایه توانایی ایجاد اعتماد بنا شده است.

برای این که یک فروشنده خوب شوید، باید از فروش صرف کالاها و خدمات، نه تنها به سمت فروش راه‌حل‌ها، بلکه به سوی ایجاد اعتماد قابل‌اعتماد ماندن، تغییر موضع دهید. پایداری ، ناشی از عدم اعتماد است. زمانی که مشتری احتیاجات واقعی را با شما در بین نمی‌گذارد، کار بسياري نمی‌توانید انجام دهید. راه غلبه بر این وضعیت این است که اعتماد اطمینان لازم را به وجود آورید تا مشتری به طور طبیعی، آنچه را که شما بایستی بدانید ، بازگو نماید .
چطور اعتماد ایجاد کنیم؟

اگر بخواهید پیام اثر گذار ی از اعتماد را به مشتریان افرادی که در اطراف شما هستند بفرستید، اصول زیر را دنبال بکنید .
دیگران را محور قرار دهید

دیگران را در محور قرار دادن، در واقع به معنای انعطاف‌پذیر بودن است. اشتیاق برای تطبیق دادن نظر مان با عقاید افراد دیگر یکی از مهارت‌های متقاعدسازی است. زمانی که مردم احساس کنند که شما علاوه بر علایق خودتان، به علایق آن‌ها هم می‌اندیشید، کم‌کم به شما اعتماد خواهند کرد. یک حس علاقه پرشوری را جهت کمک به افراد دیگر ، جهت دستیابی به اهدافشان ایجاد بکنید به طور خستگی‌ناپذیری در مورد جهان ی مشتریان کنجکاوی بکنید . مسلما آنچه را که پیشکش بکنید چندین مساوی پس خواهید گرفت.

برای اینکه به جمع ۱۰ درصد فروشندگان برتر بپیوندید، نه تنها خوب یت در تجارت خودتان، بلکه موفق یت تجارت مشتریان را هم ملاک قرار دهید. زمانی که جهت موفق یت مشتری می‌کوشید، آن‌ها نیز به نوبه خود برای موفق یت شما تلاش خواهند کرد.
بهترین کار را جهت مشتری انجام دهید

در هر موقعیتی بدون غرض بهترین کار را برای مشتری انجام دهید؛ بدین معنا که چنانچه راه‌حل شما، جهت مشتری مناسب نیست، مساله را به وی بگویید پیشنهاد بکنید که باید چه کاری انجام دهد. ممکن است در اینجا برخي معلت ات را از دست بدهید ولی مشتری صداقت شما را هرگز از یاد نخواهد برد.
گوش بکنید

هرچه بیشتر گوش بکنید ، بیشتر مجذوب اظهارات مردم شده و آن‌ها شما را بیشتر رفیق داشته، به شما اعتماد کرده و خواستار انجام معلت ه با شما خواهند بود. یک فروشنده ماهر، زمان ی که مشتری حرف می‌کند با توجه کامل گوش می‌کند. زیرا زمانی که گوش می‌کنید متوجه می‌شوید که چه موضوعاتی برای مشتری ارزش دارد. هرگاه با یک مشتری حرف می‌کنید در بالای سرش یک ابر سفیدی را تصور بکنید که نوشته‌شده «کاری کن که حس کنم با اهمیت زیاد هستم». ایجاد این احساس در مشتری به اندازه برآوردن نیازهایش کاملا حیاتی است.

این تصور را ایجاد بکنید که شما برای روابط ، بیش از فروش اهمیت قائلید. ماموریت شخصی شما این است که هر کار ممکن را برای مشتریان انجام دهید تا آن‌ها مطمئن شوند که تمام امکانات منابع سازمان شما جهت کمک به حصول اهداف وی از طریق کالاها و خدمات‌تان به کار گرفته می‌شود و این به معنای مشارکت در حل مساله است.
بعد از فروش با مشتری ارتباط بگیرید

در دوره‌های روش فروش، وقتی از مجموعه ‌کنندگان می‌خواهیم افرادی که بعد از فروش با مشتریان ارتباط می‌گیرند، دست‌هایشان را بالا ببرند. درحدود ۱۵ تا ۲۰ درصد این کار را انجام می‌دهند. وقتی سوال می‌کنیم که چرا بعد از فروش، با تلفن آن را پیگیری نمی‌کنید، اکثرا می‌گویند ممکن است ایرادی وجود داشته باشد و محصول یا خدمت ممکن است دقیقا آن چیزی نباشد که مشتری توقعش را داشته است. ولی آن یک فرصت ازدست رفته محسوب می‌شود. هیچ‌چیز بیش از این که فروشنده بعد از فروش با مشتری ارتباط بگیرد یا شخصا در محل حاضر شود، باعث استحکام ارتباطات خریدار و فروشنده نمی‌شود. همواره این کار را انجام دهید. به ویژه زمانی که اشکالی وجود داشته باشد.
روراست باشید

اگر می‌دانستید که قرار است گفتار کردارتان در روزنامه‌های فردا به طور دقیق نگاشته شود، آیا همینروش را برمی‌گزیدید؟ کلامتان را همچون عهد پیمان محکم بکنید ، برای مثال چنانچه می‌گویید: «صبح پنجشنبه سفارش شما آماده خواهد بود.» طرف مقابلتان را از این امر مطمئن بکنید تا آن‌ها بتوانند برای آن روز برنامه ‌ریزی کنند. قابل‌اعتماد بودن شماست که پایه‌های اعتماد احترام را بنا می‌نهد.
مؤدب باشید

یکی از ویژگی‌های افراد مؤدب که سبب می‌شود به آن‌ها اعتماد کنیم این است که رفتار خوشایند، شایسته پسندیده آن‌ها باعث محبوبیتشان می‌شود. آن‌ها دوست‌داشتنی‌تر به نظر می‌رسند و ما مشتاق انجام معلت ه با آن‌ها هستیم. حتی اگر خوب به فروش نشدید یا مشتری با لحن نامناسبی با شما حرف کرد، باز ادب و نزاکت را حفظ بکنید . هرگز نگذارید مشتری حس رنجش یا ناراحتی نماید. خونسردی را حفظ کرده و سعی بکنید به طور عاقلانه کشف بکنید که عیب کار کجا بوده است. تنها به این علت که بازنده شده‌اید پل‌های پشت سرتان را خراب نکنید، در غیر این صورت موقعیت‌های دیگری را نیز در آینده از دست خواهید داد.
قدردان باشید

ارتباطات مستمر سبب می‌شود تا روابط ، عادی بی‌ارزش فرض نشوند. برای مشتریان پیام تشکر بفرستید: « ما به خرید شما ارج می‌نهیم و از نحوه شما در برخورد با ما خیلی سپاسگذاریم.» قدرت پیام تشکر فوق‌العاده است، زیرا قدم فراتر از تلفن کردن است دریافت‌کننده پیام، متذکر می‌شود که جهت تهیه پیام تشکر زمان و انرژی زیادتری نسبت به تلفن کردن، صرف کرده ‌اید به همین دلیل محبت شما را فراموش نخواهد کرد.
مردم ابتدا شخصیت فرد را می‌خرند

توانایی ایجاد اعتماد جهت برقراری رابطه خیلی حیاتی است، اما برای این که اینروش تاثیر گذار واقع شود، مهارت دیگری هم بایستی کسب شود و آن روشی است که با افراد در سطح فردی (شخصی) رابطه برقرار کنیم.

در زمان ایجاد رابطه با مردم، هرگز بر فرق ‌های بین خودتان اصرار نکنید. در عوض روی شباهت‌ها، وجوه اشتراک، نقطه نظرات مشابه و عملکرده ای همسان اصرار بکنید .

تمثیلی کهن از قانون تشدید در موزیک وجود دارد. اگر یکی از تارهای گیتار را بکشید و نزدیک گیتار دیگری نگه‌دارید، با اینکه آن دو هیچ ارتباط ی با یکدیگر ندارند، ولی همان تار در گیتار بعدی هم شروع به لرزش می‌کند. بر همین قیاس، آدم ‌ها افرادی را که با آن‌ها در یک طول موج هستند ، دیدگاه ‌هایشان را درک کرده ، توافق نظر علایق مشترک داشته باشند، رفیق دارند.

به یا داشته باشید اگر «بعد از اولین فروش» رابطه ایجاد نکنیم، فروش‌های بعدی هم صورت نخواهد پذیرفت.
یکی از عواملی که رقبایتان هرگز قادر به تقلید آن نیستند، روش رابطه شما با مشتریان است.

اعتماد، شرط اولیه جهت وفاداری است و در نهایت وفاداری است که سبب تکرار معلت ات می‌شود. سعی بکنید در ایجاد اعتماد فوق‌العاده باشید.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

599295

دشمن با شبکه های اجتماعی به باور های مردم ضربه می زند

دشمن با شبکه های اجتماعی به باور های مردم ضربه می زند با ورود به …