خانه / مقالات / آنالیز سئو سایت و ابزار های بررسی کننده سئو و بهینه سازی وب سایت

آنالیز سئو سایت و ابزار های بررسی کننده سئو و بهینه سازی وب سایت

اندازه گیری و پیگیری موفقیت

می‌ گویند که اگر بتوانید میزان موفقیت را اندازه گیری بکنید ، پس می‌ توانید آن را اصلاح بخشید، در مبحث بهینه سازی موتور های جستجو، اندازه گیری میزان پیشرفت و موفقیت امری حیاتی است. پیشرفته ها در سئو ، اطلاعات مربوط به رنکینگ ، ترافیک بازگشتی ، و لینک ها را پیگیری می‌ کنند تا در تحلیل شان در استراتژی های سئو و ایجاد مسیری برای موفقیت به آنها کمک نماید .


مقالات جدید سئو

پکیج های سئو,بسته های سئو,سئو,بهینه سازی سایت,مقالات سئو,مقالات جدید سئو

معیار های توصیه شده برای پیگیری

اگر چه هر تجارت ویِژه و هر وب سایت معیار های متریک مختص خودش را دارد ، ولی‌ لیست زیر نسبتا مشترک بین تمام آنهاست. دقت بفرمایید که ما فقط به نکاتی‌ اشاره می‌ کنیم که در مورد مبحث سئو حائز ارزش است. در نتیجه ، متریک های بسیار ‌ کلی‌ ممکن است حاوی این مباحث نشوند. به منظور مشاهده تحلیل وب جامع، لینک های زیر را کنترل بکنید :

http://www.kaushik.net/avinash/rules-choosing-web-analytics-key-performance-indicators/

۱. موتور های جستجو ، بازدید های ارجایی را به اشتراک می‌ گذارند

پیگیری سهم منابع ترافیکی که به سایت شما ختم می‌ شوند امری ضروری در هر ماه است. این مورد حاوی :

هدایت مستقیم : حروف تایپ شده در ترافیک ، بوکمارک ها ، لینک های ایمیل بدون کد رهگیری و …

ترافیک برگشتی‌ : از لینک های موجود در وب یا ایمیل های قابل ردیابی و کمپین لینک ها

ترافیک جستجو : ورودی های جستجو که از هر منبع بزرگ یا کوچک در موتور های جستجو ترافیک رد‌و بدل می‌ کنند.

به اطلاع از درصد و عدد دقیق ، می‌ توانید نقاط ضعف و قوت را به گونه ای مقایسه ای برسی‌ بکنید . به عنوان مثال ، اگر میزان ترافیکی را مشاهده بکنید که به شدت افزایش یافته ، و این اندازه بالا بر گرفته از لینک های بازگشتی نامرتبط است ، جایی‌ برای شادی نیست. به بیان دیگر ، اگر ترافیک موتور جستجو به شدت افت کرد، ممکن است در دردسر افتاده باشید. باید از این اطلاعات برای ردیابی تلاش های بازار یابی‌ تان و برنامه ریزی در کسب ترافیک تان مصرف بکنید .

۲. جستجو هایی‌ که توسط موتور های جستجو ویِژه ارجاع داده شده ا‌ند

سه موتور جستجو عمده ها بیش از ۹۵% ترافیک جستجو آمریکا را در بر می‌ گیرند ، شرکت های گوگل یاهو و بینگ هستند . برای کشور های خارج از آمریکا ، بیش از ۸۰% جستجو ها توسط گوگل صورت می‌ گیرد، اندازه گیری میزان ترافیک ورودی سایت شما از هر یک از موتور های جستجو به چند دلیل ارزش دارد :

مقایسه کارایی و سهم بازار

با پیگیری کلی‌ موتور های جستجو ، چه در سطح جهان ی‌ و کشوری ، شما قادر خواهید بود میزان دقیق سهم هر یک از موتور های جستجو را در قبال سایت شما با سهم تخمین زده بازارش را مشاهده بکنید . به یاد داشته باشید که در بخش هایی‌ مانند تکنولوژی و خدمات اینترنتی تقاضا برای گوگل بسیار ‌ بیشتر از بخش های دیگر همچون آشپزی ، ورزش و مشاور املاک است.

ارزش های استراتژیکی را کشف بکنید

اقطعا ل بسیاری وجود دارد که برخی ‌ از فنون سئو ای که به کار می‌ گیرید در برخی ‌ موتور ها بیشتر از موتور های دیگر تاثیرات مثبت داشته باشد. به عنوان مثال ، به کرات دید یم که بهینه سازی های داخل صفحه ای مانند مشمول کردن بهتر کلمات کلیدی ، و هدف قرار دهی‌ آنان ، ارزش زیادتری در موتور هایی‌ همچون یاهو و بینگ داشته ا‌ند تا گوگل ، در حالی‌ که ، کسب لینک های گفتی انکر از دامنه های خیلی ، اثر مثبت زیادتری بر گوگل نسبت به بقیه موتور ها دارد. اگر قادر به شناسایی تکتیک هایی‌ هستید که شما را در موتور های جستجو موفق می‌ کنند، بهتر می‌ توانید در تلاش ها یتان تمرکز بکنید .

۳ . بازدید های ارجاع شده توسط عبارات و کلمات کلیدی موتور های جستجو خاص

کلمات کلیدی که باعث ارسال ترافیک می‌ شوند ، بخش با ارزش دیگری از تحلیل های شما محسوب می‌ شوند. اگر می‌ خواهید این کلمات را در بازه ای منظم پیگیری بکنید ، تا تقاضای کلمات کلیدی جدید را شناسایی بکنید ، توان خود را بر پیدا کردن کلمات کلیدی بگذارید و کلماتی‌ را بیابید که ترافیک قابل توجه ی‌ را که مایلید برای آن بهینه سازی شدید را بیاورند.

ممکن است تعداد جستجو های برگشتی‌ برای کلمات کلیدی خارج از عناوین خاصی‌ که انتخاب کردید را نیز ارزشمند بیابید. اگر تقاضا های کلمات کلیدی به سوی دیگر می‌ رود، سعی‌ بکنید این لیست را اصلاح بکنید . صنعت موتور های جستجو طی‌ ۱۵سال اخیر گسترش یافته، بنابرین ، رد کمیّت بازگشتی ها ، مساله ساز خواهد بود.

۴. میزان تبدیل موتور های جمله و کلمات ورودی جستجو

وقتی که به آخرین وهله بازده شرکت خود میرسید، تعداد کمی‌ از متریک ها هستند که به اندازه تبدیل ارزش کردن. به عنوان مثال ، در شکل گرافیکی سمت راست ، حدود ۶%افرادی ‌ که سایت سئو موز را با جستجو جمله وسائل سئو پیدا کردند ، ثبت نام ، عضو این سایت شدند. این میزان بسیار بیشتر تبدیل از اکثر ۱۰۰۰ها کلمات کلیدی به کار رفته در سایت ماست. با این اطلاعات می‌ توانیم ۲ کار انجام دهیم:

۱ . کنترل رنکینگ مان ، می‌ بینیم که برای کلمه وسائل سئو ، رتبه ۴ را داریم. با تلاش برای اصلاح این اهمیت ، قطعا به میزان تبدیل بالاترین دست خواهیم یافت.

۲. به خاطر تحلیل های ما که نشان می‌ دهند بازدید کنند گان به کدام صفحه از سایت ما ارسال شدند، می‌ توانیم با تلاش بر روی اصلاح آن صفحه ، به اصلاح تجربه کاربر بیفزایم .

ارزش واقعی‌ این پیگیری آسان ، از مشاهده کلمات کلیدی که به طور همیشگی از طرف کاربران ارسال می‌ شود و به افزایش تمرکز بر روی رنکینگ و اصلاح صفحات ارسالی که بازدید کنندگان به آن می‌ رسند ، حاصل می‌ شود. در حالی‌ که پیگیری میزان تبدیل از کلمات و عبارات کلیدی برگشتی‌ کاملا با ارزش است ، اما تمام ماجرا‌ نیست. بیشتر تحقیق بکنید و خواهید یافت که اطلاعات جالب تر و کاربردی تر در مورد اینکه تبدیل چگونه شروع و انتها می‌ یابد ، کسب خواهید کرد.

۵ . تعداد صفحاتی که حداقل یک بازدید از موتور های جستجو کسب می‌ کنند.

با اطلاع از تعداد صفحاتی که از طریق موتور های جستجو ترافیک کسب می‌ کنند، معیاری ضروری برای نظارت کلی‌ کارایی سئو است. از این اعداد ، نسبت به شاخص گذاری های صورت گرفته از سایت مان مطلع می‌ شویم. برای اکثر سایت های بزرگ ، شمول کلی‌ ، برای کسب ترافیک ضروری است، و این معیار ، عددی قابل ردیابی را به ما می‌ دهد که نشانگر میزان موفقیت یا شکست شماست. با تلاش شما در مسائل ی‌ همچون معماری سایت ، اکتساب لینک ، نقش سایت ، ویِژه بودن محتوا ، و متا دیتا و ….خط روند باید افزایش یابد و نشان دهد که صفحات زیادتری در حال راه پیدا کردن به نتایج موتور های جستجو هستند . بهترین روش کسب ترافیک جستجو ، که کاملا عملی‌ است ، مصرف از متریک های لانگ تیل می‌ باشد.

با اینکه دیگر نکات داده های تحلیلی از ارزش بالایی‌ برخوردارند ، ولی‌ آنهای که در بالا اشاره شدند، باید به طور کلی‌ در سایت شما اعمال شوند تا از بالا ترین ارزش در کمپین سئو تان بهره‌مند شوید.

کلمات کلیدی گوگل

در سال ۲۰۱۱، گوگل اعلام کرد که دیگر اطلاعات کلمات کلیدی ورودی را از طریق چرخه های ارجاع کننده به کاربران لاگین شده اش منتقل نمی‌ نماید . این بدان معنی‌ است که به جای نمایش اطلاعات کلمات کلیدی بنیادی در تحلیل های گوگل، بازدید هایی‌ که از طرف کاربران لاگین شده صورت می‌ گیرد ، با عنوان “فراهم نشده” نمایش داده می‌ شود. در همین حال گوگل گفت انتظار می‌ رود این روش بر ۱۰%ورودی های جستجو اثر بگذارد.

کمی‌ بد بسیار ‌ از وب مستر ها گزارش دادند که تا ۲۰%ورودی هایشان به عنوان کلمات کلیدی است “فراهم نشده” . گوگل اینطور جواب داد که ، این ۱۰%، میزان متوسط همه سایت های جهان بود و برخی ‌ فرق ها بر حسب کشور ، منطقه و نوع وب سایت ممکن است پدید آید.

با شروع کار گوگل پلاس ، وب مستر ها از این نگران شدند که کاربران زیادتری به گوگل می‌ پیوندند و با اکانت گوگل شان وارد می‌ شوند. این موضوع حتی باعث نمایش درصد بیشتر از نتایج “فراهم نشده” کلمات کلیدی خواهد شد.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

599295

دشمن با شبکه های اجتماعی به باور های مردم ضربه می زند

دشمن با شبکه های اجتماعی به باور های مردم ضربه می زند با ورود به …